PRIPRAVIMO SE NA ODREŠENJE
Tisti čas so množice spraševale Janeza: »Kaj naj storimo?«
Odgovarjal jim je:
»Kdor ima dve suknji, naj ju deli s tistim, ki nima nobene,
in kdor ima živež, naj stori prav tako.«
Tudi cestninarji so se prišli krstit in so mu rekli:
»Učitelj, kaj naj storimo?«
Odvrnil jim je: »Ne terjajte nič več, kakor vam je ukazano.«
Spraševali so ga tudi vojaki: »In mi, kaj naj storimo?«
Rekel jim je:
»Nikomur ne grozite in nikogar ne izsiljujte,
ampak bodite zadovoljni s svojo plačo.«
Ker pa je ljudstvo živelo v pričakovanju
in so se v srcu vsi spraševali o Janezu, če ni morda on Mesija,
je Janez vsem odgovóril:
»Jaz vas krščujem z vodo, pride pa močnejši od mene,
in jaz nisem vreden, da bi mu odvezal jermen njegovih sandal;
on vas bo krstil s Svetim Duhom in ognjem.
Velnico ima v roki, da bo počistil svoje mlatišče
in spravil žito v svojo kaščo,
pleve pa sežgal z neugasljivim ognjem.«
Tako je torej Janez še z mnogimi drugimi opomini oznanjal ljudem evangelij.
(Lk 3,10-18)Vsi so spraševali, kaj naj naredijo, Janez pa je vsem odgovarjal, naj bodo pristni in jim oznanjal, da za njim pride močnejši od njega, ki bo krščeval s Svetim Duhom in ognjem.
Gospod, naj bom pristno žito za tvojo kaščo!
NAPOVEDNIK
Pri sv. maši ob 8.30 prepeva ŽUPNIJSKI PEVSKI ZBOR.Popoldne ob 16h je srečanje ZAKONSKE SKUPINE JP2.
Na kvatrno sredo v decembru, 18. 12., lahko v naši baziliki prejmete POPOLNI ODPUSTEK.
V četrtek, 19. 12., ob 19.45 je v naši baziliki SLAVLJENJE.
BOŽIČNA DEVETDNEVNICA
Sklepno obdobje adventnega časa začenjamo 16. decembra z božično devetdnevnico, ki predstavlja neposredno bogoslužno pripravo na božič. Bogoslužna priprava v obliki devetdnevnice vernikom želi približati hrepenenje in pričakovanje Gospodovega rojstva.
Pomembno vlogo in slovesni ton v tem času pri bogoslužju dajejo posebne antifone, imenovane tudi O-odpevi, ki so odpevi pred Marijinim slavospevom Magnificat. Antifone razlagajo prispodobe iz bogate svetopisemske simbolike, ki napoveduje Jezusovo rojstvo. Njihov namen je pospešiti in spodbuditi veselo pričakovanje. V osmih dneh se zvrstijo naslednje antifone, pri čemer se vsaka izmed njih začne z odpevom: O Modrost, O Gospod in Voditelj, O korenina Jesejeva, O ključ Davidov, O Vzhajajoči, O Kralj narodov ter O Emanuel.
Pojma božična osemdnevnica/devetdnevnica ne smemo enačiti s pojmom božična osmina. Prva predstavlja neposredno pripravo na božič, druga pa je obdobje osmih dni, ki jih v bogoslužju obhajamo po božiču.
Pri nas bomo pred sv. mašo prepevali spev Kralja, ki prihaja, med darovanjem pa Glasovi angelski z višin. Magnificat z O-odpevom sledi po obhajilu.
SPOVEDOVANJE
Pred božičnimi prazniki bomo imeli SPOVEDNO DEŽURSTVO v četrtek in petek (19.-20. 12.) ter v ponedeljek in torek (23.-24. 12.) od 7.30 do 12h in od 14h do 19h. Ne odlašajte na zadnji dan!
KATEHEZA ZA ODRASLE
Vsako sredo ob 17. uri potekajo srečanja VEROUKA ZA ODRASLE. Zakaj ne bi tudi vi poglobili poznavanja naše krščanske vere? Pridi in poglej!
ADVENTNI KONCERT, 20. 12.
V petek, 20. 12., ob 19h, bo koncert Vokalnega ansambla Elinor, ki deluje pri nas. Začnejo s petjem pri bogoslužju, po sv. maši pa nadaljujejo z adventnim sporedom. Vstop je prost, hvaležni bodo za prostovoljni dar.
Več o tem >>>
LUČ MIRU IZ BETLEHEMA
Prihodnjo nedeljo nam bodo skavti zopet prinesli LUČ MIRU IZ BETLEHEMA, ki jo boste lahko prejeli pri vseh svetih mašah.
MAŠNI NAMENI
V pisarni ali prek spleta lahko naročite MAŠNE NAMENE. Z mašnim namenom se lahko zahvalimo za prejete dobrote, prosimo za blagoslov ljudi, dogodkov in življenja pred nami, priporočamo božjemu usmiljenju pokojne sorodnike, prijatelje in dobrotnike.
PAPEŽ FRANČIŠEK
Kateheza pri splošni avdienci,
11. decembra 2024
Sveti Duh in krščansko upanje
Prispeli smo do konca katehez o Svetem Duhu in Cerkvi. To zadnje razmišljanje posvečamo naslovu, ki smo ga dali celotnemu ciklu katehez, in sicer: »Duh in Nevesta. Sveti Duh vodi Božje ljudstvo v srečanje z Jezusom, ki je naše upanje«. Ta naslov se nanaša na eno od zadnjih vrstic Svetega pisma v knjigi Razodetje, ki se glasi: »Duh in nevesta pravita: Pridi!« (Raz 22,17). Na koga se nanaša ta poziv? Na vstalega Kristusa. Tako sveti Pavel (prim. 1 Kor 16,22) kot Didache, spis iz apostolskih časov, potrjujeta, da je na bogoslužnih srečanjih prvih kristjanov v aramejščini odmeval vzklik “Maranatha!”, ki je pomenil »Pridi, Gospod!«. Molitev h Kristusu, naj pride. V tem najzgodnejšem obdobju je ta vzklik imel ozadje, ki bi mu danes rekli eshatološko. Dejansko je izražalo goreče pričakovanje Gospodove slavne vrnitve. Ta vzklik in pričakovanje, ki ga izraža, v Cerkvi nikoli nista izginila. Še danes pri maši takoj po posvetitvi oznanjamo Kristusovo smrt in vstajenje, »dokler ne prideš v slavi«. Cerkev pričakuje Gospodov prihod.
Toda to pričakovanje Kristusovega zadnjega prihoda ni ostalo edino. Pridružilo se mu je tudi pričakovanje njegovega stalnega prihoda v sedanji in romarski stvarnosti Cerkve. In predvsem na ta prihod misli Cerkev, ko pod vplivom Svetega Duha kliče Jezusa: »Pridi!«
Ta klic ni namenjen le Kristusu, ampak tudi samemu Svetemu Duhu! Sveti Duh je nenehni vir krščanskega upanja.
Vir: www.vaticannews.va
Dodaj odgovor